Případová studie

CN Jobs – návrh náborové microsite

CN Group je dánská vývojářská společnost, která působí na českém trhu od roku 1994. Firma se zabývá vývojem a údržbou náročných softwarových řešení na bázi nearshoringu. Mezi její hlavní klientelu patří zákazníci ze Skandinávie, Německa, Rakouska, Švýcarska nebo Velké Británie. I přes narůstající počet zaměstnanců, v současné době více než 200, si společnost snaží udržet vnitřní přátelskou a rodinnou atmosféru.

Problém

Podobně jako většina firem v oboru IT, tak i HR oddělení CN Group zápasí s dlouhodobým nedostatkem kvalitních vývojářů. Na počátku roku 2015 jsem začal s firmou CN Group spolupracovat jako kontraktor na pozici UX & UI designer. V následujících měsících mě oslovilo marketingové a HR oddělení s nabídkou tvorby náborové microsite.

Hlavním úkolem microsite bylo představení společnosti CN Group jako stabilní firmy, kde vládne neformální přátelská atmosféra, s možností osobního odborného růstu a šancí pracovat na projektech, které mají pro zahraniční klienty skutečný smysl a obchodní přínos.

Postup řešení a UX metody

  • Podílel jsem se na workshopu s marketingovým a HR oddělením s cílem definovat strategii a cíle, které by měla náborová microsite splňovat
  • Vedl jsem rozhovory s HR managery, abych lépe pochopil problémy, které se během náborového procesu často objevují
  • Provedl jsem několik hloubkových rozhovorů s čerstvě přijatými zaměstnanci, se záměrem zjistit, proč si zvolili nové zaměstnání právě v CN Group a zda nepostrádali nějaké důležité informace v průběhu přijímacího řízení
  • Navrhl jsem kompletní kreativní strategii náborové microsite, která hravou formou vyjadřovala přátelskou a rodinnou atmosféru, na které si společnosti CN Group zakládá pod heslem „Play hard, work hard
  • Definoval jsem hlavní persony
    • Uchazeč o zaměstnání junior vývojář
    • Uchazeč o zaměstnání senior vývojář
    • Uchazeč o studium v programu CN University
  • Připravil jsem jednoduchou a srozumitelnou informační architekturu
  • Ve spolupráci s HR oddělením jsem se podílel na psaní textů
  • Navrhl jsem sadu wireframů a otestoval je na nově přijatých zaměstnancích a studentech programu CN University
  • Vytvořil jsem kreativní grafické návrhy v duchu kampaně „Nastartuj kariéru v CN Group a staň se naším novým superhrdinou!

Ukázka wireframu

CN Jobs wireframes CN Jobs screens
Porovnání návrhů wireframu s realizovaným designem

Výsledek

Noví uchazeči o zaměstnání hodnotili koncept kampaně „Nastartuj kariéru v CN Group...“ téměř ve všech případech velmi pozitivně. Na microsite oceňovali zejména srozumitelně popsaný průběh výběrového řízení a jasně definovanou náplň pracovních pozic. Rovněž přiblížení firemní kultury hravou formou se setkalo s kladnými ohlasy.

Koncept superhrdinů byl pak též úspěšně hodnocen i mezi samotnými zaměstnanci firmy CN Group. Na podzim roku 2016 se náborový web probojoval až do finále soutěže o nejlepší kariérní stránky roku 2016 pořádanou společností Recruitment Academy.

Realizace 10/2015 – 12/2015
Moje úloha UX & UI designer, copywriting
Sdílet

Kontakt

Potřebujete pomoci s UX designem webových stránek, mobilní aplikace nebo jiného digitálního produktu? Neváhejte mě kontaktovat.

Mobil +420 771 774 536

E-mail petr.kovar@rififi.cz

Adresa Praha 2 – Vinohrady

IČO 74544781

Social

Podnikatel není plátce DPH a je zapsán v Živnostenském rejstříku v Praze.

v pořádku

v pořádku

v pořáku